poniedziałek, 25 listopada 2013

Film - dzieło, majstersztyk, jakiego nie było

Nie sądziłem, że kiedykolwiek obejrzę polski serial historyczno-sensacyjny, po którym moje emocje będą rozedrgane aż do bólu. A jednak! Choć muszę samokrytycznie przyznać, że z pół roku temu w ogóle nie chciałem tego oglądać.

Proszę mi się nie dziwić. W dzieciństwie byłem nachalnie (aż do porzygania) indoktrynowany „Kapitanem Klosem” i innymi PRL-owskimi propagandowymi gównami. Stąd mój chłód i dystans do filmów o II wojnie światowej. Ale kiedy przypadkiem obejrzałem jeden z odcinków TEGO serialu, doznałem szoku. Serio! Tak dobrego filmu akcji "made in Poland" dotąd nie było.


Ale może tyle moich ekspresji. Zacytuję jeszcze tylko to, co o „Czasie Honoru” na Facebooku napisała wczoraj jedna z moich znajomych: 

„Poruszający do łez, wstrząsający, przerażający w swojej prawdzie... Właśnie się skończył film - dzieło, majstersztyk, jakiego dawno nie było w polskim kinie i długo pewnie nie będzie... Muzyka godna treści - przeszywająca dreszczem, piękna, nostalgiczna... "CZAS HONORU" Wielkie chapeau bas dla Twórców! Dziękuję!”.

Nic dodać, nic ująć...

3 komentarze:

  1. dzięki za rekomendację, na pewno obejrzę

    OdpowiedzUsuń
  2. takie filmy (abstrahując od treści filmu) MUSZĄ być wysokobudżetowe - inaczej jest to filmik klasy B lub C. Niestety serial ten nie jest wysokobudżetowy ....

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się absolutnie, to najlepszy polski serial historyczny , jest o wszystkim, o uczuciach, okrucieństwie tamtych, dni, wytrwałości człowieka. Wspaniałe kreacje aktorskie, zwłaszcza odkrycie : Jankowski i Żak, jakich dotąd nie oglądaliśmy.
    P.S. Ja tez wychowałam się na Klossie i Czterech Pancernych, a le to nie było najgorsze. Dziś jako dojrzała kobieta czuję się niezmiernie oszukana przez system, nauczycieli, którzy byli niezwykle przekonujący itd.

    OdpowiedzUsuń